Να καπνίσουν, θέλουν ενστικτωδώς πολλοί άνθρωποι, όταν βλέπουν πινακίδες που απαγορεύουν το κάπνισμα, καθώς σύμφωνα με νέα βρετανική μελέτη, τα περισσότερα δημόσια μηνύματα προστασίας της υγείας αν και είναι διατυπωμένα με αρνητική ορολογία, τελικά μπορεί να φέρουν ο αντίθετο αποτέλεσμα.
Οι ερευνητές έκαναν ψυχολογικά πειράματα σε καπνιστές, στους οποίους έδειξαν μια σειρά από φωτογραφίες, μερικές από τις οποίες περιείχαν στο βάθος ή στην άκρη ένα αντικαπνιστικό μήνυμα, ενώ σε άλλες φωτογραφίες δεν υπήρχαν τέτοια σήματα κατά του τσιγάρου.
Εν συνεχεία, κλήθηκαν να καταγράψουν τις θετικές ή αρνητικές αντιδράσεις τους σε μια σειρά από άλλες εικόνες που τους έδειξαν σε υπολογιστή, με στόχο να φανεί η ενστικτώδης προτίμηση ή αποφυγή κάποιων ερεθισμάτων.
Όπως διαπιστώθηκε, όσοι προηγουμένως είχαν δει τις εικόνες με τα αντικαπνιστικά μηνύματα, έλκονταν μετά περισσότερο από εικόνες σχετικές με το κάπνισμα (τασάκια, τσιγάρα κλπ.).
“Πρόκειται για μια σημαντική επίδραση, που πιστεύουμε ότι έχει επιπτώσεις στην πραγματική ζωή”, δήλωσε ο Βρετανός ψυχολόγος.