Τα μέσα μαζικής μεταφοράς, μπορούν να αποτελέσουν “πνοή” για το καθημερινό μποτιλιάρισμα. Όμως, πάνω από τους μισούς ευρωπαίους πολίτες προτιμούν τα αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους. Ο αντρικός πληθυσμός είναι ο θερμότερος υποστηρικτής των ΙΧ, ενώ σχεδόν οι μισοί Έλληνες φαίνεται να τους έχουν "αδυναμία, έναντι των μέσων μεταφοράς.
Πιο συγκεκριμένα, το 53% των ευρωπαίων χρησιμοποιεί το ΙΧ στις μετακινήσεις του και το 22% επιλέγει τις δημόσιες συγκοινωνίες, το 13% επιλέγει το «περπάτημα» και το 7% το ποδήλατο, ενώ το μηχανάκι επιλέγεται μόλις από το 2% στην ευρωπαϊκή επικράτεια (στην Ελλάδα από το 7%).
Αρκετά θετικοί εμφανίστηκαν οι ευρωπαίοι πολίτες όταν ρωτήθηκαν για το αν θα αποδέχονταν ένα σύστημα καταβολής φόρου, σύμφωνα με το οποίο θα ενσωματώνονταν όλα τα κόστη οδήγησης, (δηλαδή αυτό κυκλοφοριακής συμφόρησης, της ηχορύπανσης, των ατυχημάτων, τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου). Πάνω από τους μισούς στήριξαν το να πληρώνει ο οδηγός για τις υπηρεσίες που χρησιμοποιεί.
Το σύστημα «πληρώνεις τόσο, όσο οδηγείς» το υποστηρίζουν κυρίως οι πολίτες των χωρών των μεγάλων οδικών αξόνων, όπως του Λουξεμβούργου (71%), της Ιταλίας (68%) και της Ολλανδίας (64%), ακολουθούν οι Κύπριοι (που είναι προσκολλημένοι στο ΙΧ τους) με 61% και οι Βέλγοι (60%). Και οι Έλληνες συμφωνούν μεποσοστό 57%.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 68% των ευρωπαίων θα δεχόταν να οδηγεί με χαμηλότερη ταχύτητα για να μειώσει τους ρύπους, ενώ το 62% θα δεχόταν να μειώσει το μέγεθος του αυτοκινήτου για τον ίδιο λόγο.
«Συμβιβασμούς» με την ιδέα αλλαγής του επιθυμητού μοντέλου αυτοκινήτου ή του επιθυμητού τρόπου οδήγησης χάριν μείωσης των ρυπογόνων εκπομπών, είναι διατεθιμένοι να κάνουν οι Κύπριοι, Έλληνες, Λουξεμβούργιοι και Γάλλοι, ενώ οι Έλληνες υποχωρούν κατά μία θέση όταν το «κόστος» αγοράς του αυτοκινήτου αναβαθμίζεται ως παράγοντας «πράσινης τεχνολογίας», η κατάταξη εν προκειμένω διαμορφώνεται ως εξής: Κύπριοι, Λουξεμβούργιοι, Έλληνες, Σουηδοί.
Πάνω από δύο στους 3 ευρωπαίους (71%) δεν προτιμά τη χρήση των δημόσιων μέσων μεταφοράς αφού πιστεύει πώς δεν είναι “βολικά” όπως τα ΙΧ. Επίσης το 72% υποστηρίζει ότι παρεμποδίζεται από την «έλλειψη ανταποκρίσεων», το 64% μιλά για χαμηλή συχνότητα υπηρεσιών και το 54% θεωρεί «αναξιόπιστα» τα δημόσια μέσα, το 49% τα θεωρεί «πολύ ακριβά», ενώ το 40% θέτει ζήτημα «ασφάλειας».
Οι Έλληνες επιλέγουν κατά 46% το ΙΧ και 25% τα δημόσια μέσα, ενώ εξηγούν την προτίμησή τους στο ΙΧ επειδή τα δημόσια μέσα εξυπηρετούν «σε χαμηλή πυκνότητα δρομολογίων» (65%), «δεν έχουν ανταποκρίσεις» (60%), το ΙΧ είναι «πιο βολικό» (54%), υπάρχει «έλλειψη ενημέρωσης για τα δρομολόγια» (53%), δεν έχουν «αξιοπιστία» (44%), υπάρχει θέμα «ασφάλειας» (38%) και είναι «ακριβά» (37%).
Τα ΙΧ τους επιλέγουν κατά κύριο λόγο οι: Κύπριοι, Σουηδοί, Ιρλανδοί, Γάλλοι. Οι Έλληνες βρίσκονται κάπου στη μέση, ενώ χαμηλά στην κατάταξη είναι οι Λετονοί, Ούγγροι, Ρουμάνοι.
Αντίθετα, τα μέσα μαζικής μεταφοράς επιλέγουν οι Τσέχοι, Λετονοί, Ούγγροι, Πολωνοί, Σλοβάκοι και Ισπανοί. Το ποδήλατο πάλι, είναι ιδιαίτερα αγαπητό σε Ολλανδούς, Ούγγρους, Δανού, Σουηδούς, Φιλανδούς και Γερμανούς. Tο περπάτημα το επιλέγουν Ρουμάνοι, Λετονοί, Σλοβάκοι και Βούλγαροι.
Όσο για το «ένα εισιτήριο», το οποίο θα περιλαμβάνει τις μετακινήσεις με όλα τα δημόσια μέσα είναι οι εξής: Έλληνες, Ισπανοί, Κύπριοι, Λουξεμβούργιοι και Ιταλοί, ενώ δεν συγκινούνται απ΄αυτό οι Λετονοί, Φιλανδοί, Ολλανδοί και Τσέχοι.