Όλα είναι έτοιμα για τη σύσταση και λειτουργία κέντρου Δια Βίου Μάθησης στο Δήμο Χερσονήσου μετά και την ενημέρωση από το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης.
Η ανακοίνωση του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης
Το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης, με σχετικό έγγραφο του Διευθύνοντος Συμβούλου, γνωστοποιεί στο Δήμο Χερσονήσου, ότι μετά τη σχετική εκδήλωση του ενδιαφέροντός μας, μπορούμε να προχωρήσουμε τη συνεργασία μας, στο πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης που μας απέστειλαν, ώστε ο Δήμος Χερσονήσου να λειτουργήσει Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ), σύμφωνα με το Ν. 3879/2010 και να υλοποιήσει προγράμματα εθνικής εμβέλειας σε διάφορα θεματικά πεδία.
Ο Δήμαρχος Χερσονήσου κ. Ζαχαρίας Δοξαστάκης δήλωσε: «Αποτελεί σημαντική εξέλιξη για το Δήμο μας η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας Κέντρου Δια Βίου Μάθησης, στο πλαίσιο του Ν. 3879/2010. Η ανάπτυξη της δια βίου μάθησης μπορεί να οδηγήσει στη διασύνδεση της με την απασχόληση, στη διαμόρφωση ολοκληρωμένης προσωπικότητας των ατόμων και γενικότερα στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη.
Η άτυπη μάθηση στοχεύει στα παρακάτω:
α) τη συστηματοποίηση και το συντονισμό της διερεύνησης των εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών αναγκών των ενηλίκων σε σχέση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και της κοινωνικής ανάπτυξης,
β) τον προγραμματισμό και την αποκέντρωση των δράσεων δια βίου μάθησης, την συστηματική υποστήριξη των φορέων του Εθνικού Δικτύου Δια Βίου Μάθησης και την προγραμματική συνεργασία των φορέων διοίκησης του Δικτύου με τους φορείς παροχής υπηρεσιών δια βίου μάθησης,
γ) την ανάδειξη της επαγγελματικής κατάρτισης και της γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων ως δύο ισότιμων πυλώνων της δια βίου μάθησης,
δ) τη θεσμοθέτηση προτύπων και μέσων για την ανάπτυξη και την ποιοτική αναβάθμιση της δια βίου μάθησης,
ε) τη διασφάλιση της δυνατότητας πρόσβασης των ατόμων και ιδιαίτερα των μελών κοινωνικά ευπαθών και ευάλωτων ομάδων σε όλες τις δράσεις κατάρτισης και γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων,
στ) τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και αξιολόγηση των εκπαιδευτών ενηλίκων
η) τη δημιουργία συνεκτικού εθνικού πλαισίου αξιολόγησης και πιστοποίησης για όλες τις μορφές κατάρτισης και γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων και
τη συγκρότηση ενιαίου εθνικού πλαισίου αναγνώρισης προσόντων και πιστοποίησης γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων.»