Από το Debtocracy στην Catastroika

Δημοσίευση: 01/02/2012 10:02
Συντάκτης: digitalcrete.gr
262 προβολές

Διαβάστε λεπτομέρειες για το νέο ντοκιμαντέρ του Άρη Χατζηστεφάνου και της Κατερίνας Κιτίδη, μετά το Debtocracy. Έρχεται η Catastroika. Δείτε το τρέιλερ.

Μετά το Debtocracy, οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ Άρης Χατζηστεφάνου και Κατερίνα Κιτίδη επιστρέφουν με μια νέα παραγωγή, την Catastroika, η οποία αναζητά τις συνέπειες από την ολοκληρωτική εκποίηση μιας χώρας.

"Το Debtocracy ήταν το πρώτο ντοκιμαντέρ στην Ελλάδα με παραγωγό το θεατή", τονίζουν οι δημιουργοί στην ιστοσελίδα του Catastroika.

"Το Debtocracy, που κυκλοφόρησε στο Ίντερνετ χωρίς δικαιώματα χρήσης και αναμετάδοσης, ερεύνησε τα αίτια της κρίσης χρέους, συνομιλώντας με οικονομολόγους, δημοσιογράφους και προσωπικότητες από όλο τον κόσμο. Ξεπερνώντας τα ελληνικά σύνορα, ανέδειξε τις ευθύνες του παγκόσμιου οικονομικού συστήματος και της Ευρωζώνης στη δημιουργία της κρίσης χρέους που έπληξε την περιφέρεια την ΕΕ. Χωρίς να αποκρύπτει τις ευθύνες της ελληνικής πολιτικής και οικονομικής ελίτ, επιχείρησε να δείξει γιατί δεν τα φάγαμε μαζί και γιατί ο ελληνικός λαός δεν οφείλει να πληρώσει ένα παράνομο και απεχθές χρέος", σημειώνουν.

Η Catastroika εξετάζοντας παραδείγματα ιδιωτικοποιήσεων και απορρύθμισης στις πιο αναπτυγμένες χώρες της Δύσης προσπαθεί να προβλέψει τι θα συμβεί αν το ίδιο μοντέλο εφαρμοστεί σε μία χώρα υπό καθεστώς επιτήρησης.

"Η απρόσμενη ανταπόκριση του κοινού όμως, όπως και λυσσώδης αντίδραση των νεοφιλελεύθερων και μνημονιακών δυνάμεων, μας έπεισε ότι έπρεπε να υπάρχει συνέχεια με ένα νέο ντοκιμαντέρ", προσθέτουν και καταλήγουν πως "έτσι γεννήθηκε η ιδέα της Catastroika.

Ιδιωτικοποιήσεις, απορρύθμιση, περικοπές

Αυτές είναι οι τρεις λέξεις που εμφανίζονται στην αρχή του τρέιλερ του ντοκιμαντέρ πάνω από μια γη που γυρίζει.

Αμέσως μετά εμφανίζεται η γνωστή Καναδή δημοσιογράφος Ναόμι Κλάιν, συγγραφέας του διεθνούς best seller "Το Δόγμα του Σοκ", η οποία αναλύει την άνοδο του καπιταλισμού της καταστροφής.

"Αυτές οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές", λέει αναφερόμενη στις τρεις λέξεις αρχικά επιβλήθηκαν σε δικτατορίες και πως τα πρώτα εργαστήρια του νεοφιλελευθερισμού δεν είχαν καμία σχέση με τη δημοκρατία.

Η Κλάιν στη συνέντευξη που δίνει στο πλαίσιο του ντοκιμαντέρ σε άλλο βίντεο κάνει λόγο για "ξεκάθαρο πόλεμο των αγορών με τη δημοκρατία".

"Αυτό που περνάει τώρα η Ελλάδα μοιάζει σε κάποιο βαθμό με αυτό που πέρασε η Ν. Κορέα κατά την ασιατική οικονομική κρίση. Στη Ν. Κορέα βρίσκονταν εν μέσω εκλογών και το ΔΝΤ ανάγκασε όλους τους υποψήφιους για την προεδρία να υπογράψουν ότι θα υποστηρίξουν τη συμφωνία μαζί του", αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η Ναόμι Κλάιν τονίζει ότι "το σχέδιο του νεοφιλελευθερισμού είναι να απαξιώσει τη δημοκρατία".

Έπειτα στο τρέιλερ εμφανίζεται ο καθηγητής του Χάρβαρντ Ντάνι Ρόντρικ, ο οποίος σημειώνει πως η δημοκρατία βρίσκεται στα όριά της.

"Εάν ένας Γερμανός έπαρχος έρθει στην Αθήνα για να καθορίσει τη δημοσιονομική πολιτική, αυτό προφανώς θέτει το ζήτημα της δημοκρατικής νομιμοποίησης σε ακραίο βαθμό", τονίζει.

Χρέος, εκποίηση, υποτέλεια

Με αυτές τις λέξεις συνεχίζει το τρέιλερ, όπου τώρα τον λόγο παίρνει ο Λούις Σεπούλβεδα, συγγραφέας-δημοσιογράφος, ο οποίος αναφέρει πως στην ουσία σήμερα οι πολίτες υποχρεώνονται να πληρώσουν το χρέος των πολιτών μέσω της ιδιωτικοποίησης των πάντων, μέσω της πώλησης της χώρας.

Έπειτα εμφανίζεται ο Ντιν Μπέικερ, οικονομολόγος ο οποίος με τη σειρά του σημειώνει πως σε πολλές περιπτώσεις η ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών ήταν καταστροφική, ενώ ο Γκρεγκ Πάλαστ, δημοσιογράφος και συγγραφέας σημειώνει πως η Ελλάδα αποτελεί τόπο εγκλήματος, είναι το θύμα ενός εγκλήματος.

"Σταματήστε λέω στη κυβέρνηση", αναφέρει ο Άλεξ Καλίνικος, καθηγητής Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, προσθέτοντας πως υπακούοντας στις ξένες τράπεζες και την τρόικα καταστρέφουν την κοινωνία.

"Επτά χώρες, δεκαπέντε πόλεις, εικοσιπέντε συνεντεύξεις", αναφέρεται στο τρέιλερ, τονίζοντας πως πρόκειται για "μια παραγωγή που βασίζεται σε εσένα".

Σημειώνεται ότι και αυτό το ντοκιμαντέρ θα κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο χωρίς δικαιώματα χρήσης και αναμετάδοσης.