Όλα όσα θες να μάθεις για το Το Κορίτσι με το Τατουάζ

Δημοσίευση: 30/12/2011 10:12
Συντάκτης: digitalcrete.gr
284 προβολές

Ο Ντέιβιντ Φίντσερ επιστρέφει πιο σκοτεινός, σκληρός και προκλητικός από ποτέ. Ο κορυφαίος δημιουργός, μετά τον περσινό εμπορικό και καλλιτεχνικό θρίαμβο του βραβευμένου με 3 και συνολικά υποψήφιου για 5 Oscar, «The Social Network», υπογράφει «Το Κορίτσι με το Τατουάζ».

Η πολύκροτη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του απόλυτου best-seller εκδοτικού φαινομένου – του πρόωρα χαμένου Σουηδού συγγραφέα Στιγκ Λάρσον – δίνει την ευκαιρία στον πολυβραβευμένο σκηνοθέτη να επιστρέψει στα σκοτεινά, υπερβίαια, συναρπαστικά μονοπάτια των κορυφαίων ταινιών στη φιλμογραφία του, «Seven» και «Fight Club».  Ντάνιελ Κρεγκ, Κρίστοφερ Πλάμερ, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Στίβεν Μπέρκοφ, Ρόμπιν Ράιτ και η ραγδαία ανερχόμενη Ρούνι Μάρα στον γοητευτικό ρόλο της Λίζμπεθ Σαλάντερ αποτελούν το θεαματικό καστ των πρωταγωνιστών.

Story

Ο Μίκαελ Μπλόμκβιστ,  κορυφαίος ερευνητής δημοσιογράφος που έχει βρεθεί κατηγορούμενος για δυσφήμηση ενός επιχειρηματία, αναλαμβάνει να εξιχνιάσει την υπόθεση εξαφάνισης της 16χρονης ανιψιάς του Χένρικ Βάνγκερ, ενός συνταξιούχου μεγαλοβιομήχανου, η οποία χρονολογείται πριν από 40 περίπου χρόνια. Κι ενώ στην πορεία ο Μπλόμκβιστ ανακαλύπτει πως η μακρά ιστορία της πολυμελούς οικογένειας του Βάνγκερ είναι γεμάτη από έριδες, μίση και ανομολόγητα μυστικά, η Λίζμπεθ Σαλάντερ, μια εκκεντρική χάκερ με εριστική συμπεριφορά και συχνά προβλήματα με το νόμο, αποφασίζει για τους δικούς της λόγους να τον βοηθήσει να βρει την άκρη του νήματος...

Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις ελληνικές αίθουσες στις 12 Ιανουαρίου, ενώ είναι υποψήφια για χρυσή  σφαίρα Α' Γυναικείου ρόλου, αλλά και μουσικής.

Ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Φίντσερ και ο σεναριογράφος Στίβεν Ζαΐλιαν καταθέτουν τις απόψεις τους για την πολυαναμενόμενη νέα τους ταινία

Από τη στιγμή που αποφάσισαν να καταπιαστούν με την αγγλόφωνη κινηματογραφική μεταφορά του best seller μυθιστορήματος του Στιγκ Λάρσον «Το Κορίτσι με το Τατουάζ», ο Ντέβιντ Φίντσερ και ο Στίβεν Ζαΐλιαν έβαλαν στόχο να παραμείνουν όσο το δυνατόν πιστότεροι στην επίπονη προσπάθεια του πρόωρα χαμένου Σουηδού συγγραφέα, δημοσιογράφου και ακτιβιστή να ξεσκεπάσει έναν βρώμικο μικρόκοσμο τίγκα στη διαφθορά σε επιχειρηματικό, κοινωνικό, αλλά και προσωπικό επίπεδο, μέσα στον οποίο καταδύονται σταδιακά οι δύο ήρωές του – ο ρεπόρτερ-ερευνητής Μίκαελ Μπλόμκβιστ και η αντισυμβατική χάκερ Λίζμπεθ Σαλάντερ.

«Το σενάριό μας αναπαράγει σχεδόν αυτούσιο το μεγαλύτερο μέρος του μυθιστορήματος του Λάρσον», υποστηρίζει ο Φίντσερ. «Ωστόσο, εκείνο που μας ενδιέφερε πρωτίστως, ήταν να επικεντρωθούμε στους δύο βασικούς του χαρακτήρες και στην ιδιόμορφη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσά τους, η οποία εμπεριέχει ποικίλες προστριβές και άφθονες δραματικές εξάρσεις. Μια σχέση, η οποία, άλλωστε, ήταν και εκείνη που ανέδειξε το βιβλίο του Λάρσον σε κοινωνικό και εκδοτικό φαινόμενο».

«Η Λιζμπεθ είναι ένας από τους πλέον ξεχωριστούς και εκπληκτικούς λογοτεχνικούς χαρακτήρες που έχω συναντήσει στη ζωή μου», παραδέχεται ο Ζαΐλιαν. «Όμως, αν τα βιβλία αφορούσαν αποκλειστικά και μόνο εκείνη, δε θα είχαν κάνει τόσο μεγάλο ντόρο. Πιστεύω ότι εκείνο που ιντρίγκαρε το αναγνωστικό κοινό είναι ο τρόπος με τον οποίο συγκλίνουν οι προσωπικές ιστορίες του Μίκαελ και της Λίζμπεθ, σε συνδυασμό, βέβαια, με το πώς αντιμετωπίζει ο καθένας τους τις ζόρικες καταστάσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος».

«Το “Κορίτσι με το Τατουάζ” είναι ξεκάθαρα μια σκληρή και ασυμβίβαστη ταινία, η οποία περιστρέφεται γύρω από το διαχρονικό φαινόμενο της γυναικείας κακοποίησης», διευκρινίζει ο Φίντσερ. «Φροντίσαμε, όμως, να είμαστε πολύ προσεκτικοί στους χειρισμούς μας, ούτως ώστε ο θεατής να μη νιώσει στιγμή πως παρακολουθεί μια “ξερή” ιστορία εκδίκησης, αλλά να αντιληφθεί πως υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί, εξίσου σημαντικοί λόγοι που ωθούν ένα θύμα να εξελιχθεί σε θύτη».

«Κατά την άποψή μου, η πρώτη αυτή ταινία της τριλογίας ανήκει στον Μίκαελ Μπλόμκβιστ. Είναι ο πιο συμβατικός από τους δύο τους και η Λίζμπεθ είναι κάτι σαν “δορυφόρος”, που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από εκείνον», συνεχίζει ο ίδιος. «Θεωρώ πως ο Ντάνιελ (Κρεγκ), ο οποίος πέρα από ιδιαίτερα επιβλητικός ως παρουσία είναι και ένας εξαίρετος ηθοποιός, τον ενσαρκώνει υποδειγματικά, καθιστώντας εξόχως ευδιάκριτη την κάθε συναισθηματική απόχρωση του χαρακτήρα του».

«Ο Μπλόμκβιστ δεν είναι ακριβώς αυτό που θα αποκαλούσαμε “σκληροτράχηλος”, όμως πρόκειται για έναν τίμιο και αξιοπρεπή τύπο», συμπληρώνει ο Ζαΐλιαν. «Και ο Ντάνιελ φροντίζει να μας δώσει να καταλάβουμε πως διαθέτει μια προσωπικότητα εξίσου περίπλοκη με εκείνη της Σαλάντερ».

«Η τελευταία, εξάλλου, είναι ένας χαρακτήρας-πραγματικό δώρο για έναν σεναριογράφο», συνεχίζει ο ίδιος. «Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει τις διάφορες αντιξοότητες που της επιφυλάσσει η ζωή είναι πραγματικά εντυπωσιακός, καθώς γίνεται προφανές πως πολύ δύσκολα μπορεί να τη “λυγίσει” κάποιος ή κάτι. Όμως, υπάρχουν στιγμές στην ταινία όπου αναδύεται στην επιφάνεια και μια πιο ευαίσθητη πλευρά της προσωπικότητάς της. Γενικά, δε νομίζω πως υπάρχει θεατής που μπορεί να μείνει αδιάφορος απέναντι στη Λίζμπεθ Σαλάντερ».

«Εκείνο που με ενθουσίασε περισσότερο κατά τη διάρκεια της οντισιόν μας με την Ρούνι (Μάρα), ήταν πως απέδειξε ότι διαθέτει ένα επουσιώδες συστατικό του χαρακτήρα της Λίζμπεθ: δεν το βάζει ποτέ κάτω. Είναι αυτό που λέμε “ακατάβλητη”», παραδέχεται ο Φίντσερ. «Ολοκληρώνοντας τη διαδικασία του casting, είχα πλέον καταλήξει πως η Ρούνι είναι κάποια για την οποία αξίζει να το ρισκάρεις».

«Διαθέτει αρκετά κοινά στοιχεία με την Λίζμπεθ – είναι και η ίδια ένα σχετικά “περιθωριακό” άτομο», συνεχίζει ο σκηνοθέτης. «Το σημαντικότερο, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι από την πρώτη στιγμή επιδίωξε να συλλάβει τον χαρακτήρα της ηρωίδας που επρόκειτο να ενσαρκώσει στην κάθε του διάσταση. Ήμουν πλέον πεπεισμένος πως, με την πλήρη συμπαράστασή μας, θα κατάφερνε να μας εκπλήξει ευχάριστα με το αποτέλεσμα. Και όντως έτσι έγινε: μέσα στις επόμενες ημέρες έκοψε τα μαλλιά της, έμαθε να οδηγεί μοτοσικλέτα, ως και στη Σουηδία πήγε κι έζησε για λίγο καιρό μόνη της, μακριά από τα αστικά κέντρα, ώστε να μπει ακόμη βαθύτερα στην ψυχολογία του ρόλου που θα υποδυόταν. Ομολογουμένως, η Ρούνι δικαίωσε απόλυτα την επιλογή μου να επενδύσω πάνω της».

«Η αίσθηση που είχα για τον χαρακτήρα του Μπιούρμαν, του εντεταλμένου κηδεμόνα της Λίζμπεθ, ήταν πως δεν επρόκειτο για τον “παραδοσιακό κακό” που συναντάμε σε τέτοιου είδους ταινίες, αλλά για ένα άτομο φαινομενικά φυσιολογικό», εξηγεί ο Φίντσερ. «Ο Μπιούρμαν δεν είναι βιαστής “εκ πεποιθήσεως”, αλλά κάποιος που πιστεύει πως μια κοπέλα ευέξαπτη, αντικοινωνική και με ιστορικό καταχρήσεων, όπως η Λίζμπεθ, απλώς δεν αξίζει το σεβασμό του. Ο Γιόρικ (Βαν Βαγκενίνγκεν), ως θαυμάσιος ηθοποιός που είναι, με έπεισε πως μπορεί να αποδώσει πλήρως όλες τις πτυχές του συγκεκριμένου χαρακτήρα και, πάνω απ’ όλα, την σκοτεινή πλευρά του».

«Όσον αφορούσε, τέλος, στο που θα εκτιλυσόταν η ιστορία που παρακολουθούμε στο “Κορίτσι με το Τατουάζ”, η απόφασή μας με τον Στίβεν να παραμείνουμε στη Σουηδία, ήταν απολύτως συνειδητή και προήλθε από την πεποίθησή μας πως δεν υπήρχε κανένας τρόπος να “μεταφράσουμε” τοπογραφικά την πλοκή του βιβλίου. Το Σιάτλ και το Μόντρεαλ που είχαμε σκεφθεί κάποια στιγμή ως πιθανές εναλλακτικές τοποθεσίες, καταλήξαμε πως δε θα ήταν λειτουργικές, καθώς οι διάφορες παράμετροι της ιστορίας είναι βαθιά ριζωμένες στη σουηδική πραγματικότητα», καταλήγει ο Φίντσερ.