Συμβάσεις και παραγωγές που κόστισαν στην δημόσια τηλεόραση και άρα στους φορολογούμενους βρέθηκαν στο στόχαστρο του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, οι οποίοι παρέδωσαν την έκθεση τους στον υπουργό Πολιτισμού, Παύλο Γερουλάνο και τον Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού, Τηλέμαχο Χυτήρη.
Στο στόχαστρο των επιθεωρητών βρέθηκαν 13 μικτές τηλεοπτικές παραγωγές, όπου οι αρμόδιες υπηρεσίες της Κρατικής Ραδιοτηλεόρασης δεν μερίμνησαν για την κοστολόγηση της συμμετοχής τους και άρα δεν μπορεί να εξακριβωθεί το πραγματικό κόστος των μικτών παραγωγών.
Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι δεν φρόντισαν να παρακολουθήσουν εάν οι παραγωγοί με τους οποίους είχαν υπογράψει σύμβαση τηρούσαν τις υποχρεώσεις τους, με αποτέλεσμα να μην επιβάλει κυρώσεις σε περίπτωση αθέτησης αυτών.
Αυτές οι παραλείψεις είχαν ως συνέπεια:
α) να επιβαρυνθεί η ΕΡΤ Α.Ε με την καταβολή πλήρους αμοιβής για επεισόδια τα οποία δεν ήταν νέα όπως απαιτούσαν οι σχετικές συμβάσεις, αλλά επαναλήψεις προηγούμενων επεισοδίων,
β) τη διπλή χρέωση της ΕΡΤ Α.Ε. για δαπάνες οδοιπορικών εξόδων και τον συνυπολογισμό σ’ αυτές μη συναφών δαπανών (αναμνηστικά, είδη ατομικής περιποίησης, κλπ..
Παράλληλα, από τον έλεγχο της σύμβασης χορηγίας με ανώνυμη εταιρεία διαπιστώθηκε ότι υπήρξε ευνοϊκή αντιμετώπιση της εταιρείας.
Για παράδειγμα υπήρξε συμβατική υποχρέωση για την άπαξ αξ μετάδοση ενός διαφημιστικού μηνύματος διάρκειας 40 δευτερολέπτων σε διάλειμμα συγκεκριμένης εκπομπής και η τιμολόγησή του στο πλαίσιο σύμβασης χορηγίας, αποτελεί διαφήμιση που εκφεύγει των ορίων της χορηγίας και συνεπώς αντίκειται στις διατάξεις της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας.
Το διαφημιστικό αυτό σποταποτελεί διαφήμιση η οποία έπρεπε να τιμολογηθεί από την ΕΡΤ με τα ισχύοντα περί διαφήμισης τιμολόγια.
Επομένως η μειωμένη τιμολόγηση είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ζημίας σε βάρος της ΕΡΤ, λόγω διαφυγόντων κερδών.
Στη σύμβαση δεν έγινε αναφορά στο ύψος του ποσού στο οποίο αποτιμάτο η χορηγία της ιδιωτικής εταιρείας, όπως διαπιστώθηκε ότι γίνεται με τις υπόλοιπες περιπτώσεις χορηγιών με μέριμνα των αρμοδίων υπηρεσιών της ΕΡΤ.
Αποτέλεσμα ήταν να μη μπορεί να αντιστοιχηθεί με την παροχή της ΕΡΤ.
Τέλος, υπήρξαν προσωπικές αναφορές στον χορηγό και στις παρεχόμενες υπηρεσίες του από τους παρουσιαστές οι οποίες συνιστούν διαφήμισης που επιδέχεται τιμολόγηση με βάση τα ισχύοντα τιμολόγια της ΕΡΤ. Άρα και πάλι υπήρξε απώλεια εσόδων για την ΕΡΤ.