Ο Ζεμπάστιαν Φέτελ γύρισε την πίστα του Καναδά δίχως αντίπαλο και τερμάτισε 14 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος προσπέρασε στους τελευταίους γύρους τον Λιούις Χάμιλτον και πήρε τη 2η θέση του βάθρου. Σε ρηχά νερά οι Κίμι Ράικονεν, Τζένσον Μπάτον, "ναυάγησε" ο Βαλτέρι Μπότας.
Από τη στιγμή που ουδείς κατάφερε να πιάσει τον Γερμανό πιλότο στην εκκίνηση, όλα έγιναν εύκολα για τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Ο Λιούις Χάμιλτον κοιτούσε περισσότερο τους καθρέφτες του, αφού έβλεπε τον αντίπαλό του να απομακρύνεται διαρκώς σε κάθε γύρο. Ο Βαλτέρι Μπότας αποτέλεσε κινητό εμπόδιο για όλους τους οδηγούς πίσω του και γρήγορα έπεσε στην 6η θέση, όπου δημιούργησε μποτιλιάρισμα.
Ο Φερνάντο Αλόνσο βγήκε κερδισμένος αφού πρόλαβε να προσπεράσει τον Φινλανδό της Williams, ενώ οι Μαρκ Γουέμπερ και Νίκο Ρόσμπεργκ για αρκετούς γύρους έδιναν μάχη για την 3η θέση. Ο Φέτελ έδωσε μάχη με έναν... τοίχο αλλά βγήκε νικητής, αφού απέφυγε τη σύγκρουση, ο Μπότας έχασε όσες μάχες κι αν έδωσε και ο "χορός" των πιτ στοπ άρχισε από τον 14ο γύρο.
Η μεσαία γόμα ήταν αυτή που προτιμήθηκε από τους περισσότερους πιλότους, ενώ κάποιοι εξ αυτών όπως ο Τζένσον Μπάτον που έμεινε πολύ πίσω (και άρχισε με τα πολύ μαλακά ελαστικά), επιχείρησαν να τερματίσουν τον αγώνα με μία στάση.
Από το 15ο γύρο ο Φέτελ άρχισε να ντουμπλάρει οδηγούς. Ο Κίμι Ράικονεν είχε "κολλήσει" μεταξύ 10ης και 13ης θέσης (σε αυτό ευθύνεται και το αργό πιτ στοπ), ο Λιούς Χάμιλτον έβλεπε την "ψαλίδα" με τα μετόπισθεν να κλείνει, ο Φελίπε Μάσα "μάζευε" θέσεις και ο Άντριαν Ζούτιλ με ένα τετακε λίγο έλειψε να προκαλέσει ατύχημα. Λίγο αργότερα, πάντως, ο Παστόρ Μαλδονάδο τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης επειδή άγγιξε τον Γερμανό πιλότο.
Την ώρα που ο Φέτελ συνέχιζε τον περίπατο (ντούμπλαρε τον 13ο Ράικονεν στον 34ο γύρο), τα λάστιχα στη Mercedes του Ρόσμπεργκ είχαν φθαρεί υπερβολικά. Σε 2 ευθείες, ο Γερμανός έχασε 2 θέσεις από τους Γουέμπερ και Αλόνσο και στον 42ο γύρο ο Ισπανός προσπέρασε με τη Ferrari του τη Red Bull του Αυστραλού (όταν έχασε μέρος της αεροτομής λόγω επαφής με τον Γκιέντο φαν ντερ Γκάρντε) και πέρασε σε θέση βάθρου.
Ο Χάμιλτον αντιμετώπιζε πρόβλημα και στις 2 ζώνες του DRS και βλέποντας τον Φέτελ να απέχει 18 δευτερόλεπτα, πλέον προσπαθούσε να διατηρήσει την 2η θέση, τρέχοντας με διαφορά 7,8 δευτερόλέπτων από τον Αλόνσο (43ος γύρος). Μεταξύ 46ου και 50ού γύρου πέρασαν από τα πιτς και οι 4 πρωτοπόροι και από τη στιγμή που δεν άλλαξαν οι συσχετισμοί, το ενδιαφέρον μεταφέρθηκε πιο χαμηλά.
Ο Πολ ντι Ρέστα με Force India μπήκε για πρώτη φορά στα πιτς μετά από 57 γύρους και μονιμοποιήθηκε στην 7η θέση, πίσω από τον Ζαν Ερίκ Βερν με Toro Rosso. Ο Ζούτιλ άντεξε στις... κακουχίες, ενώ ο Μάσα κέρδισε αρκετές θέσεις φτάνοντας μέχρι την 8η. Ο Αλόνσο, όμως, είχε "καταπιεί" τη διαφορά από τον Βρετανό πρώην ομόσταυλό του στη McLaren και τον έπιασε στον 62ο γύρο, ανεβαίνοντας τελικά στη 2η θέση του βάθρου.