Είτε είστε ακόμη διακοπές, είτε έχετε επιστρέψει στην καθημερινότητά σας τι καλύτερο από το να ξοδέψετε τις βραδιές σας με καλή παρέα κάτω από τον έναστρο ουρανό επιλέγοντας ένα κλασικό αριστούργημα σε ένα από τα θερινά σινεμά του νησιού μας.
Η «Βηθλεέμ» στο Ηράκλειο, ο δημοτικός κινηματογράφος «Κήπος» και ο θερινός
κινηματογράφος «Αττικόν» στα Χανιά περιμένουν τους σινεφίλ. Και για όσους
προτιμούν να απολαμβάνουν ποιοτικές ταινίες από τον καναπέ τους προτείνουμε
πέντε «διαμάντια» του κλασικού κινηματογράφου που θα σας μείνουν αξέχαστα. Καλή
διασκέδαση!
1. Μάρτυρας
Κατηγορίας
Το πνευματώδες δικαστικό θρίλερ του 1957, υποψήφιο για 6 Όσκαρ και ιδανικό
για θερινό σινεμά, θα σας κρατήσει σε εγρήγορση μέχρι το τελευταίο
δευτερόλεπτο. Βασισμένο σε ένα διήγημα του 1925 και με πολλαπλές προσαρμογές
για τη μεγάλη και τη μικρή οθόνη, ο «ΜάρτυραςΚατηγορίας» είναι εύλογα από τα πιο έξυπνα και ανατρεπτικά έργα της Αγκάθα
Κρίστι.
Για να πετύχει ένα ακριβές και αυθεντικό αποτέλεσμα η Κρίστι συμβουλεύτηκε
δικηγόρους, μελέτησε νομικούς όρους, έννοιες και πρακτικά δικαστηρίων που
αφορούσαν παρόμοιες δίκες. Το αποτέλεσμα; Ένα κορυφαίο δικαστικό δράμα που
κατέχει περίοπτη θέση στην ιστορία της έβδομης τέχνης.
Η υπόθεση εκτυλίσσεται σε μία μεταπολεμική Ευρώπη όπου τα πράγματα φαίνονται
πολύ σκούρα για τον πρωταγωνιστή, Λέοναρντ Βόουλ. Έχοντας γίνει φίλος του
θύματος, μιας γηραιάς πλούσιας κυρίας, κληρονομεί όλα της τα χρήματα και τη
νύχτα του εγκλήματος εμφανίζεται με αίμα στα ρούχα του. Όταν η Γερμανίδα
πρόσφυγας σύζυγός του στρέφεται εναντίον του, αρνούμενη να υποστηρίξει το
άλλοθί του και αποκαλύπτεται το σκιερό διπλό του παρελθόν, ο θεατής αρχίζει να
αναρωτιέται εάν υπάρχει κάποια συνωμοσία η οποία τεχνηέντως πλέκεται εναντίον
του.
Δια χειρός Μπίλι Γουάιλντερ και με τις υπέροχες ερμηνείες των Τσαρλς Λότον,
Τάιρον Πάουερ και Μάρλεν Ντίτριχ. Όπου κι αν επιλέξετε να την απολαύσετε
σιγουρευτείτε πως δε θα αποκαλύψετε την ταυτότητα του δολοφόνου στους φίλους
σας!
2. Το Κυνήγι του
Κλέφτη
Το Κυνήγι του Κλέφτη είναι ένα κλασικό ρομαντικό θρίλερ του 1955 σε
σκηνοθεσία Άλφρεντ Χίτσκοκ, γυρισμένο στη Νότια Γαλλία. Με φόντο το βαθύ
γαλάζιο της Μεσογείου, τις μεγαλοπρεπείς βίλες, τα εντυπωσιακά καζίνο
και τα υπερπολυτελή ξενοδοχεία της Κυανής Ακτής εκτυλίσσεται μία ερωτικά
φορτισμένη περιπέτεια από τον μετρ του σασπένς. Γυρισμένη με ανάλαφρη και
παιχνιδιάρικη διάθεση υπόσχεται να σας φτιάξει το κέφι.
Η ταινία ξεκινά με μία κραυγή τρόμου - τα τιμαλφή μιας γυναίκας έχουν
κλαπεί. Τις υποψίες της αστυνομίας κινεί ο Αμερικανός Τζον Ρόμπι (Κάρι Γκραντ),
ένας αποσυρμένος πρώην διαρρήκτης του οποίου η ήρεμη ζωή του ανατρέπεται, όταν
φέρεται ένοχος για μία σειρά ληστειών που συμβαίνουν στη Νίκαια και τις Κάννες.
Ο Τζον αντιλαμβάνεται ότι ο νέος λωποδύτης, μιμούμενος με δεξιοτεχνία το στυλ
του, προσπαθεί να τον ενοχοποιήσει και βάζει στόχο να τον ξεσκεπάσει ο
ίδιος.
Στην προσπάθεια του αυτή γνωρίζει την όμορφη κληρονόμο Φράνσις (Γκρέις
Κέλι), μια ξανθιά καλλονή που μέσα στην πολυτέλεια και τη βαριεστημάρα της
γοητεύεται από την πρότερη φήμη του. Τα κοσμήματά της είναι καίριας σημασίας
στο έργο, μεταφορικά περιφραγμένα στο ξενοδοχείο Κάρλτον με αναφορές σε
ασυνείδητες επιθυμίες και απωθημένα, καθώς τα πυροτεχνήματα εκρήγνυνται στον
καλοκαιρινό ουρανό της γαλλικής Ριβιέρας.
Μία ταινία που αξίζει να τη δείτε σε θερινό, χειμερινό σινεμά, ή ακόμη και
σπίτι σας. Το μόνο που χρειάζεστε είναι καλή παρέα και μπόλικο ποπ κορν!
3. Οι 12 Ένορκοι
Το νευρώδες δικαστικό δράμα, κινηματογραφική προσαρμογή του τηλεοπτικού
σεναρίου του Ρέτζιναλντ Ρόουζ από τον Σίντνεϊ Λουμέτ, μεταφέρει τον θεατή σε
ένα άκρως περιοριστικό, σχεδόν ασφυκτικό, χώρο δράσης μέσα σε μία τεταμένη
ατμόσφαιρα.
Η ταινία, η οποία προβάλλεται σε πραγματικό χρόνο, μπαίνει μέσα στην αίθουσα
συσκέψεων μαζί με μια κριτική επιτροπή που είναι επιφορτισμένη με τον
προσδιορισμό της ενοχής ή της αθωότητας ενός ανώνυμου ύποπτου που κατηγορείται
για κάτι πολύ σοβαρό. Οι 11 από τους 12 άντρες ψηφίζουν «ένοχος», ενώ ο Χένρι
Φόντα τους προτρέπει να αναθεωρήσουν, να το συζητήσουν άλλη μία φορά, να
επανεξετάσουν τα στοιχεία πριν στείλουν τον νέο στην καταδίκη.
Μεκοινωνική συνείδηση και φιλελεύθερες πεποιθήσεις το έργο είναι μία ματιά - κεκλεισμένων των θυρών - στο αμερικανικό νομικό σύστημα που κατηγορεί και συνάμα γιορτάζει τη δικαστική διαδικασία. Η ταινία ήταν υποψήφια για τρία Όσκαρ και κέρδισε τη βερολινέζικη Χρυσή Άρκτο.
4. Ο Νεκρός
Ένας κινηματογραφικός θρίαμβος του πολυβραβευμένου Αμερικανού βιρτουόζου
Τζιμ Τζάρμους, ο οποίος συνδυάζει με δημιουργικό τρόπο το ροκ εντ ρολ και την
ποίηση σε ένα μινιμαλιστικό, ασπρόμαυρο μετα-γουέστερν. Μία υπαρξιακή
περιπέτεια που εκτυλίσσεται στην Άγρια Δύση, συνοδευμένη από την εξαίσια μουσική
του Νιλ Γιανγκ, ένα αξιόλογο καστ και με τον Τζόνι Ντεπ να δίνει ρεσιτάλ
ερμηνείας στο ρόλο του Γουίλιαμ Μπλέικ, ενός ημιθανή αντιήρωα.
Η ζωή και ο θάνατος είναι στην ταινία κάτι κυκλικό, η συνειδητότητα της
ύπαρξης είναι απανταχού παρούσα και το υπαρξιακό ταξίδι του νεκρού οδηγεί στην
κάθαρση, παντρεύοντας όλα αυτά τα στοιχεία με την ιστορία και το συλλογικό
ψυχισμό της Αμερικής.
Μέσα από αυτή την ιστορία ο Τζάρμους ανάγει το σινεμά στην ουσιώδη, άκρως
γοητευτική του ποιητικότητα. Μας καλεί να γίνουμε συνοδοιπόροι του πρωταγωνιστή
λογιστή και του Ινδιάνου Κανένα σε ένα ταξίδι που θα καταλήξει στο πέρασμα στον
άλλο κόσμο μέσω του υγρού στοιχείου και από εκεί στην αιωνιότητα. Μη χάσετε
αυτό το αριστούργημα του ανεξάρτητου σινεμά!
5. Ρόμα
Πρόκειται για μία αυτοβιογραφική ταινίατου Αλφόνσο Κουαρόν, εμπνευσμένη από την παιδική του ηλικία. Ο
σκηνοθέτης επιστρέφει στην Πόλη του Μεξικού το 1970, στη συνοικία Ρόμα. Εκεί
εξιστορεί ένα οικείο οικογενειακό δράμα, ένα θριαμβευτικό μείγμα τραγωδίας,
κωμωδίας και παραλογισμού με σκοπό να πλέξει το εγκώμιο των γυναικών που τον
μεγάλωσαν.
Στο σπίτι ενός γιατρού με τέσσερα παιδιά διηγείται μια εργατική και μια
μεσοαστική ιστορία, μέσα από τις αντιθέσεις στις οποίες βρίσκεται η οικιακή
βοηθός, η οικογένεια που προσέχει, αλλά και ολόκληρη η χώρα κατά τη
διάρκεια μιας ταραγμένης περιόδου.
Η ταινία είναι δυναμικά γυρισμένη με ένα διαυγές ασπρόμαυρο που πιθανόν να
διευκόλυνε τον σκηνοθέτη να χρησιμοποιεί ψηφιακές τεχνικές για εξωτερικές
λήψεις, τροποποιώντας και κατασκευάζοντας λεπτομέρειες εκείνης της περιόδου με
μια εκστατική, ονειρική βεβαιότητα. Όσοι τη δούνε καλό θα ήταν να
προετοιμαστούν για βαθιά συγκίνηση και δάκρυα.